Una masia d'un poble de muntanya, pastors, masovers...La sala petita del nacional posa en escena un drama rural en tota regla, una obra d'aquelles que, si es pogués flairar, tindria olor de llar de foc. Tanmateix l'autor, l'empordanès Josep Pous i Pagès, va ser exponent del regeneracionisme que defensaven els intel·lectuals més oberts a la modernitat. I el problema de la Remei a qui el pare, un hisendat inflexible, vol casar per acord entre famílies i no amb qui ella estima, sintetitza una de les preocupacions del modernisme: l'autorealització de l'individu enfront el determinisme de l'entorn, en aquest cas, la tradició. TONI CASARES,director escènic "Aquest rei i senyor, els seus motius i arguments són socials. és a dir, les coses són així, han estat així sempre..." TONI CASARES,director escènic "En el conflicte familiar el que el motiva torna a ser un problema social. És a dir, ell decideix trencar el prometatge de la seva filla amb qui tota la vida havia estat d'acord perquè aquell nòvio que tenia la filla ha defensat uns treballadors." L'arribada de l'hereu, que ha anat a estudiar a l'estranger, entra al casalot com una alenada d'aire fresc i esdevindrà la única esperança de salvació per a la protagonista, que encarna Sara Espígul.

El comentari de Victor Giralt Jonama:

Un clàssic marca TNC, amb un treball d’assajos fet a consciència, que es nota en les interpretacions d’un repartiment molt equilibrat. La trama… segurament mil cops vista, però tant se val. Si fos professor d’història o literatura en un institut, demà mateix trucaria per anar-hi amb els alumnes.