El fil conductor d''Octopus' són els episodis amorosos amb desenllaç infeliç, però el que es fa més evident als ulls de l'espectador és un joc permanent amb la bellesa i l'erotisme, contraposats sovint a escenes que evoquen lletjor i relacions més fosques. Els diversos números coreogràfics s'ordenen de menys a més, en funció dels intèrprets a escena. Un dels vuit ballarins és la catalana Meritxell Checa Esteban. Fa més d'un any va passar una audició amb Decouflé i amb aquest espectacle té feina assegurada per a dues temporades més. MERITXELL CHECA ESTEBAN, ballarina "Amb les companyies on he treballat sempre hi ha com una fixació per la coreògrafia i el cos, per la qualitat del moviment. En canvi, Philippe Decouflé té una visió completament oberta del que és l'escena, l'espectacle escènic. Llavors dóna la mateixa importància a una qualitat de moviment que a una llum, un vídeo, una música." Decouflé és a més de coreògraf, realitzador. Les interaccions entre ballarins i imatges són una constant en la seva creació i a 'Octopus' entreguen moments hipnòtics. D'energètic es pot qualificar el treball dels multinstrumentistes Labyala Nosfell i Pirre LeBourgeoise que transita entre la subtilesa del minimal i el rock més esquinçat. Octopus fa quatre funcions al TNC, on per cert, tanca temporada. Ja és molt, tenint en copmpte que una de les conseqüències del pressupost ajustat d'aquest Grec és que les companyies estrangeres de renom passen de puntetes per Barcelona.