TONI CASARES, director de la Sala Beckett "Aquesta sala va néixer amb molta solidesa, i el que hem fet en la mesura que hem pogut és regar aquella llavor i fer que allò creixés, fins al punt que el creixement ha sigut tan evident que demanava a crits un nou espai."

Acompanyat del fundador de la Beckett, José Sanchís Sinisterra, i de gran part de les companyies que han passat al llarg de 27 anys per aquest espai de Gràcia, el director de la sala, Toni Casares, ha parlat de la bona feina feta al llarg de tot aquest temps i del nou recorregut que s’obre ara. “El creixement de la Beckett era més que necessari”, ha afirmat Casares, que ha afegit que ja era hora “començar una nova època” amb condicions “òptimes” i “bones instal·lacions”.

Des que va obrir portes l’any 1989 al carrer de Ca l’Alegre de Dalt com a seu de la companyia El Teatro Fronterizo, prop d’un miler d’obres han passat pel seu escenari. Algunes de les de més èxit tornaran ara, durant dos mesos, en forma de lectures dramatitzades; la majoria, amb els mateixos equips artístics. La proposta no és només una revisió del darrer quart de segle de teatre a la Beckett, sinó també  un “pont” entre Gràcia i el Poblenou, ha explicat Casares.

L’experiment arrenca aquest dilluns amb ‘El gran teatre natural d’Oklahoma’, una dramatúrgia de José Sanchís Sinisterra sobre textos de Franz Kafka dirigida per Luis Miguel Climent i Quim Roy, amb les interpretacions de Manel Barceló, Míriam Iscla i Pep Jové, entre d’altres.