La mecànica de la gimcana és senzilla. A les 11 en punt del matí d’avui s’han penjat al web santjordi.beteve.cat les pistes de cadascun dels 73 lots de llibres amagats. Una vegada encertada es podrà accedir a una segona pista en què s’explicarà on està amagat el premi. El primer concursant que aconsegueixi arribar al lloc de la segona pista, s’endurà el llibre. En el joc hi pot participar tothom, ja sigui de forma individual, amb els amics, o amb la família. Els concursants que trobin els llibres i que en comparteixin la fotografia a les xarxes socials, podran optar a un dels tres premis que se sortejaran a dos quarts de set de la tarda, un cop hagi acabat el joc.

Aquest any a cadascun dels 73 barris s’hi haurà amagat un lot de dos llibres, un llibre per a adults i un altre de literatura infantil o juvenil. En aquesta segona edició hi han participat 59 editorials, que han fet arribar a betevé les principals novetats d’aquest Sant Jordi.

Seguiment en directe a la plaça de Catalunya

betevé tindrà un set a plaça de Catalunya, des d’on s’emetrà un programa especial presentat per Brigitta Lamoure, Josep Paris i Cristina Brotons. Des d’aquest espai, on s’alternaran entrevistes i actuacions musicals, també es farà el seguiment del joc barri&llibre. Les franges televisives del programa seran entre les 11 i les 11.45h i entre les 18 a les 19 h, tot i que el programa es podrà seguir íntegrament pel canal de reproducció a temps real del web de betevé. Com a part de la programació especial de betevé, al set de la plaça de Catalunya hi haurà un videomaton en què els ciutadans podran deixar els seus missatges de la diada personalitzats amb una capa de grafisme. El vídeo que gravin es podrà veure a la pantalla gran que estarà instal·lada a l’espai, i també el podran recuperar al web beteve.cat/videomaton perquè el puguin compartir a xarxes.

Coincidint amb aquesta segona edició del barri&llibre, betevé ha fet 73 punts de llibre, un per a cada barri de la ciutat. En total se n’han editat 60.000, que es poden trobar als centres cívics, biblioteques, museus i les principals llibreries de Barcelona. Tant el joc com la programació especial es vehiculen a través del web i dels perfils socials corporatius a Twitter, Facebook i Instagram. L’etiqueta de referència dels continguts generats a xarxes és #stjordibetevé