Mentre que la venda de discos s’ha estancat a l’Estat espanyol, dominat per les multinacionals, la facturació ha crescut al mercat català, on predominen les companyies independents.

Manel, Els Amics de les Arts i Mishima són els grups de música que més discos han venut, una dada que en reforça una altra: l’augment del consum de pop-rock en català. Una altra xifra positiva és l’augment de públic a festivals com el Sónar o el Primavera Sound, que han crescut un 26,5 i un 14,1% respectivament.

La dada més preocupant és la pèrdua d’espectadors en els concerts de música en directe, que ha caigut un 30% en els dos darrers anys. Aquesta tendència ha provocat la destrucció d’un 17% de llocs de treball des de 2008 i també indica que ha caigut la xifra d’espectadors global un 20,4% en dos anys, al voltant d’uns 10,3 milions d’espectadors. L’anuari desmenteix, per tant, un dels “mites” dels darrers anys: que la música en directe reemplaça la caiguda de vendes de discos.