La Generalitat de Catalunya és conscient de la importància de les xarxes socials. És per això que, durant els darrers anys, n'ha augmentat la presència a Facebook i Twitter. En el primer cas, van obrir una pàgina dels Mossos d'Esquadra que arriba als 6.500 seguidors. Una altra experiència que ha funcionat, i força, és el Twitter del 012 i el d'Emergències. Eines que han permès comunicar-se de manera immediata amb la ciutadania i que, a més, han ajudat a estalviar diners. JORDI GRAELLS, responsable de Xarxes Socials de la Generalitat "Estem en condicions de demostrar que estem estalviant moltíssim. En el cas d'anuncis al compte de Twitter d'Emergències.cat va ser sensacional." Però utilitzar aquesta eina de comunicació no sempre és fàcil. Per fer-ho, cal que els equips de comunicació de cada departament i també els funcionaris canviïn de mentalitat. La clau, segons Jordi Graells, és començar a pensar en horitzontal i gestionar els fluxos d'informació que arriben a través de la participació ciutadana. Els avantatges són innumerables. Però també hi ha inconvenients. El principal: saber llegir i respondre les crítiques que la classe política i l'Administració reben a través de les xarxes socials. JORDI GRAELLS, responsable de Xarxes Socials de la Generalitat "Hem d'aprendre entre tots a gestionar aquesta relació més directa, i en aquest itinerari, en aquest procés d'aprenentatge, hem de fer molts errors." L'interès de l'Administració per fer-se present a la xarxa va en augment. Així ho va explicar Jordi Graells en la primera ponència del Conversion Thursday, que amb l'inici de curs ha engegat motors. L'assistència a aquestes trobades va en augment. PERE ROVIRA, organitzador del Conversion Thursday "Sobretot ve molta gent que vol aprendre perquè és conscient que és un sector en què hi ha feina, que avui en dia ja és molt." En la trobada també es va parlar sobre l'Open Data a les Administracions. Una nova política d'accés a les dades que dota de més transparència els governs.