La multinacional xinesa Huawei
ha obert aquest dissabte al número 9 de la plaça de Catalunya la segona botiga més gran d’Europa de la companyia, just al costat de l’Apple Store del passeig de Gràcia. Amb l’edifici de Telefónica ja són tres els emplaçaments dedicats a la telefonia mòbil en aquest punt. L’obertura d’aquesta “flagship”, terme importat del vocabulari mariner que vol dir “la més important de tota la flota”, és un dels esdeveniments previstos amb relació al Mobile World Congress. La directora de Retail de Huawei Consumer Espanya, Marianna Cherubini, ha assegurat que “la cancel·lació d’aquest congrés ha esdevingut una oportunitat per a aquesta inauguració per l’expectació que s’ha generat”.
La companyia ha destacat que “Huawei segueix apostant per Barcelona” i que aquesta inauguració n’ha estat la demostració. La directiva ha justificat que ha decidit “seguir” amb el seu projecte malgrat la cancel·lació del MWC pel coronavirus i ha subratllat que té “un protocol que garanteix que tot segueix endavant normalment”. En aquest sentit, es mantindran els altres esdeveniments previstos a la ciutat, com la presentació d’aquest proper dilluns de dispositius electrònics nous.
L’estrena de la botiga ha comptat amb la presència del motociclista Jorge Lorenzo. El nou local té 750 metres distribuïts en dues plantes. El seu principal objectiu no és que el client compri, sinó obtenir prestigi i situar la marca. S’hi oferiran serveis de formació gratuïta, exposicions, consultes personalitzades i actes amb persones de rellevància en el sector.
L’obertura ha convocat centenars de persones, moltes d’elles encuriosides pel nou espai i incentivades pels regals que s’han fet durant aquest dissabte. Els 1.000 primers visitants han rebut un dispositiu Huawei de regal.