Primera parada. A la façana de la Casa Batlló el drac pren vida. És gràcies a aquesta aplicació que els ciutadans es poden descarregar al telèfon o la tauleta. I una vegada dins l'edifici, els visitants poden fer un viatge cent anys enrere, això sí, aquí els mòbils no valen, cal un dispositiu especial. GARY GAUTIER, centre innovació de la Casa Batlló "Hem renderitzat tot amb tres dimensions, hem animat algunes parts per veure i explicar com era la casa abans, i el que podeu veure és tota la disposició del mobiliari, com tenien distribuïda la casa. I això ho fem a través de realitat virutal i realitat augmentada en alguns punts." La tecnologia més moderna també ha arribat als establiments comercials del passeig de Gràcia. ÓSCAR PALLEROLS, centres de competència del Mobile World Capital "El ciutadà que accedeixi a una sèrie de comerços i espais culturals de la cituat podrà experimentar solucions tecnològiques que no són habituals, que són noves, disruptives, en els seus hàbits normals de compra." A la botiga Santa Eulàlia una pantalla tàctil d'última generació recull tota la informació d'una peça de roba tan sols posant-hi l'etiqueta. I fins i tot es pot desar al telèfon tot allò que hem consultat. Una opció que també ofereix l'aparador que detecta vianants, i permet consultar-ne un catàleg virtual sense entrar a la botiga, tot i que el reflex del sol pugui fer la guitza. Gràcies a les Google Glasses els clients que entrin en aquesta botiga Desigual podran obtenir més informació de fins a tres peces com aquesta i fins i tot saber les que hi combinen. En total una desena d'espais i establiments de la ciutat participen d'aquesta experiència per apropar la tecnologia a l'oci i el consum. S'allargarà fins la setmana vinent, quan s'acabi el congrés de telefonia mòbil.

Barcelona es prepara per acollir l’esdeveniment tecnològic més important de l’any, el MWC. Aquest dissabte, ja s’ha posat en marxa el Mobile City Tour, una nova manera de descobrir la ciutat que uneix punts turístics, culturals i comercials. A través de l’app Mobile Ready que es pot descarregar gratuitament als diferents dispositius mòbils es poden es pot seguir tot els aspectes relacionats amb el MWC a més d’un recorregut innovador per onze punts de la ciutat.

Amb la tecnologia de realitat augmentada, les persones que miren o fotografien la façana de la Casa Batlló a través del mòbil veuen com el drac de Sant Jordi que corona l’edifici modernista pren vida. A més, a l’interior l’usuari descobreix com vivia la família Batlló a la Barcelona de la època o com era el mobiliari a la planta noble gràcies a la realitat augmentada, entorns virtuals i animacions en 3D.

Al centre comercial Les Arenes, l’Eix Comercial Creu Coberta i a set comerços del passeig de Gràcia entre els que hi ha Loewe, Geox i Desigual, proposen als clients una manera innovadora d’anar de botigues gràcies a l’aplicació de diferents tecnologies. Per exemple, visualitzar la informació més rellevant sobre els articles de la botiga i conèixer les novetats de les col·leccions.