És difícil, per no dir impossible, trobar algú parat en aquesta cuina. Tot està programat però tot i això es treballa a contrarellotge i amb una pressió afegida, s'han de respectar al mil·límetre totes les normatives de seguretat alimentària. Per donar resposta a un volum de feina excepcional, per primera vegada aquesta cuina funcionarà les 24 hores del dia. Durant una setmana 180 treballadors en tres torns de vuit hores." Han d'elaborar 350 receptes diferents ajustades a la diversitat de clients. BERNAT BENITO, responsable de cuina producció de Gastrofira "Elaborem bàsicament molta cuina de tot arreu, també el tema de les dietes especials, estem preparant menús per a celíacs, per a persones amb intolerància a la lactosa..." Però aquesta és només una petita part de les més 2.500 persones que treballen per a Gastrofira aquests dies. Cuinar per donar servei a 75.000 congressistes de 200 països diferents és tot un repte. EDUARD ÁVILA, director de Gastrofira "Aquest congrés suposa la punta més alta de producció a nivell de càtering per donar servei a aquesta demanda, que afortunadament està creixent cada any més. Però ens hem d'adaptar a uns volums de producció en infraestructures i ofertes, hem d'obrir les mires i adaptar-nos a produir molta diversitat de coses." Per menjar aquests plats enguany per primera vegada s'ha creat una aplicació, Smartfood..., que permetrà als congressistes, entre altres coses, saber si hi ha lloc en els diferents restaurants del recinte i evitar així les cues. Motiu de queixa en edicions anteriors del Congrés.

El Mobile World Congress és el primer esdeveniment que obliga a tenir el servei gastronòmic de la Fira de Barcelona obert les 24 hores del dia. Els treballadors ja han començat a cuinar per tal que, durant els quatre dies que dura el congrés, els assistents tinguin tots els àpats coberts. Gastrofira és l’empresa encarregada d’assumir aquest repte i ha organitzat tres torns diaris de vuit hores per oferir esmorzars, dinars i sopars. Un equip de 2.500 persones format per cuiners, cambrers i nutricionistes elaboraran 350 receptes diferents ajustades a la cultura, els gustos i les preferències de cada client.

Enguany també s’han introduït novetats en els servei gastronòmic. Amb l’aplicació Smartfoood s’informen els clients de l’oferta culinària més pròxima a partir d’un geolocalitzador. El client escull en línia quin restaurant triar i permet fer la reserva corresponent. Una altra de les novetats és que els assistents al Mobile Wold Congress també disposaran de menús especials per a nens.