Des del carrer i amb un telèfon mòbil podem veure quants pisos hi ha la venda en un edifici o en un barri. Només cal disposar d'un smartphone, un IPhone o un Android, i descarregar-se una aplicació de realitat augmentada. Aquesta tecnologia superposa informació a la imatge real. En obrir-la i dirigir el mòbil cap a un edifici, obtenim dades dels habitatges i un mapa amb informació útil de la zona. CHRISTIAN PALAU, director de Fotocasa.es "Sabent si al costat hi ha pàrquings, hi ha parcs, si les escoles dels teus fills estan a prop o lluny, si el preu mig de la zona és més alt que el de les zones colindants. El que dóna és molta més informació a l'usuari i molta més efectivitat a l'anunciant". El sector immobiliari fa poc que ha aterrat al món d'Internet per a mòbils, però ja fa uns anys que té un peu posat a les xarxes socials. En el cas de Fotocasa utilitzen Facebook i Twitter. Tenen clar que no cal bombardejar l'usuari amb informació i donen un ús diferent a cada xarxa. CHRISTIAN PALAU, director de Fotocasa.es "Són conceptes diferents. Un és ajuntar a tothom i compartir el dia a dia. L'altre és més un canal de comunicació." Les empreses del sector són conscients de la potencialitat de la xarxa. SERGI GONZÁLEZ, director general de negoci d'Anuntis "Tu pots penjar en el teu mur del facebook, realment pots penjar el teu pis. Pots enviar-lo, pots veure'l, el pots fer arribar a tots els amics dels teus amics. El que està clar és que la informació pot córrer d'una forma radial impressionant." Ara mateix encara hi ha pocs usuaris que ho han descobert. Si ens fixem en Fotocasa només un 5% del trànsit del portal prové dels mòbils. Poc, si ho comparem amb el 20% dels Estats Units. Però el que és segur és que Internet és la via majoritària per buscar pis. Les dades ho corroboren: 9 de cada 10 ciutadans de l'Estat espanyol ho fan a través de la xarxa.

Realitat augmentada al mòbil…

L’aplicació, disponible per a iPhone i Android, dóna informació completa dels habitatges: la descripció de l’immoble, la localització, les fotografies i les dades de contacte de l’anunciant. A més, el sistema permet fer una cerca personalitzada escollint la superfície de la vivenda, el preu màxim o el nombre d’habitacions.

…i a l’iPad

En el cas de l’iPad, funciona de manera similar a la dels mòbils. L’aplicació es va posar en marxa el passat mes de maig, i la diferència és que permet accedir, des de qualsevol lloc, a informació sobre els immobles que estan en venda o lloguer en un radi de 20 quilòmetres.

Xarxes socials al sector immobiliari

Com en altres sectors, els experts apunten que les xarxes marcaran el futur del negoci. Els consumidors busquen la interacció amb les marques per obtenir informació rellevant sobre el mercat, i la poden aconseguir durant 24 hores al dia i 365 dies l’any en pàgines com el Twitter i el Facebook.  La majoria d’empreses del sector les utilitzen i són conscients que l’estratègia a seguir no és el bombardeig d’informació.

En el cas del portal Fotocasa.es, fan ús del Twitter com un canal de comunicació. El director, Christian Palau, afirma que els permet saber què opinen els ciutadans sobre la marca, conèixer-ne les inquietuds i interactuar proposant-los solucions. En el cas del Facebook, és un altre concepte: creen una comunitat al voltant de la marca per compartir informació i donar-li valor afegit.