Amb un cartell de luxe, de l’objectiu del fotògraf Chema Madoz, el Photogenic presenta projectes de temàtiques diferents, com la fotografia documental, d’arquitectura o abstracta de nous talents o de fotògrafs emergents. La idea és acostar l’obra dels artistes a la ciutadania, posar l’art a peu de carrer. El director del festival, Arnau Puigdellívol, explica que “quan vas caminant pel carrer perquè vas a una botiga, perquè vas a comprar alguna cosa i llavors descobreixes aquestes fotografies, aprecies més la fotografia, perquè et trobes una obra d’un fotògraf que t’agrada i llavors també la idea és aquesta, qui va a veure aquest projecte es troba amb un comerç amb una història, amb un producte local, amb un producte fet a mà”.

Exposicions, conferències i tallers

No només les exposicions configuren la proposta del Photogenic, sinó que el festival ha organitzat activitats paral·leles sempre al voltant de la fotografia. Hi haurà quatre conferències a càrrec de professionals del sector com Ouka Leele i Maria Espeus, que es retrobaran després de 25 anys per parlar de què és ser dona en el sector fotogràfic. També el fotògraf oficial del Sónar, Biel Capllonch, i Sergio Caballero parlaran de com es creen les imatges del festival. Les altres xerrades seran sobre fotografia documental, amb Javier Corso i Guillem Trius, i cinema i fotografia, amb Joana Hurtado. A més, també es projectarà el documental ‘Magnum cinema’ i es realitzaran diferents tallers en col·laboració amb les escoles de fotografia de la ciutat: ELISAVA, IEFC i Grisart.

Des del festival asseguren que busquen fer arribar a tot el públic l’experiència, passió i visió que engloba el món de la fotografia. En aquesta edició, a més, hi ha mapes per poder seguir les rutes dels comerços singulars i les exposicions que aixopluguen.