Les càmeres o els mòbils de 90 fotògrafs van afrontar el repte de capturar l’essència de Mercabarna. D’aquests, una part eren fotògrafs professionals que van tenir dos mesos per realitzar un reportatge fotoperiodístic. La resta van ser instagramers que van tenir dues jornades per retratar la seva visió del mercat majorista per excel·lència. S’hi van presentar un miler de fotografies, de les quals un jurat format per professionals del fotoperiodisme i d’Instagram van seleccionar les que millor representaven l’esperit de Mercabarna.

La intenció dels organitzadors era introduir els barcelonins dins l’univers Mercabarna. “Que es puguin assabentar de la frenètica activitat que es viu cada dia en aquest gran mercat majorista -apunta Montse Diego, responsable de Comunicació de Mercabarna-, que puguin veure la diversitat d’empreses i treballadors que estan allà cada dia o fins i tot conèixer de primera mà la diversitat de productes. I tot això, amb la visió original i fresca de gent que no hi és allà cada dia i té encara capacitat de sorpresa.”

L’exposició romandrà al Centre Cívic Can Basté fins al 4 de març. Després viatjarà fins a Gran Via 2.