De moments històrics, El Palace Barcelona (l’antic Hotel Ritz) n’ha viscut molts. Té 102 anys de vida. Però el que viurà el pròxim 1 d’abril és totalment inèdit: la reobertura de les habitacions després d’un any tancades per la pandèmia. I és insòlit perquè tampoc mai abans cap altra circumstància no havia obligat l’hotel a aturar l’activitat tant de temps.

“És com obrir un hotel nou”, reconeix el director, Friedrich von Schönburg. Tot i que s’hi van allotjar alguns clients per Nadal i que a la terrassa, al Rooftop Garden, s’ha mantingut l’activitat els caps de setmana, ara la intenció és obrir de forma definitiva.

Posada en marxa progressiva

Serà, això sí, una arrencada parcial. Per començar, coincidint amb la Setmana Santa, s’han ofert un terç de les 120 habitacions, i “ara mateix estan totes completes”. A meitat d’abril ja tenen un grup que ocuparà la meitat de l’hotel i Von Schönburg preveu “obrir al juny una mica més fins a tenir l’hotel completament operatiu al setembre”. Aquestes expectatives contrasten amb altres hotels que encara es resisteixen a reobrir.

També hi ha esperances en el MWC, per això el director confia que se celebri malgrat les baixes d’algunes empreses. Alhora reconeix que “seria un error greu creure que tot serà igual que abans de la pandèmia”. Von Schönburg pronostica que “hi haurà canvis” i que alguns hotels o restaurants no podran reobrir.

“Hi havia una sobresaturació a Barcelona, massa turisme, de diferents nivells. Això ajudarà a filtrar una mica i que cada mercat tingui just el que busca”, assegura. Sobre el retorn de visitants, és optimista “si podem minimitzar les males notícies que surten a l’estranger”, en referència als aldarulls recents al carrer. “La imatge bona no és”, conclou.

Un any del tancament

Fa just un any que el coronavirus va forçar El Palace a tancar, el 17 de març, una situació “emocionalment difícil de manegar”. En un primer moment, “tots, fins i tot jo, vam anar a l’ERTO”, explica Von Schönburg. Durant aquest any, però, han aprofitat per reformar salons, banys i algunes habitacions. I ha continuat la demanda, que és habitual, de rodatges en els luxosos espais de l’hotel. “N’hem tingut un cada setmana”.

De cara a la reobertura i per adaptar-se a les mesures de seguretat per la covid, s’ha desenvolupat una aplicació mòbil per als clients que els permeti “reduir el contacte físic” si ho volen, per exemple xatejant amb diferents departaments de l’hotel des del dispositiu personal. “Donem l’opció de fer-ho tot més digital, però també mantenim la possibilitat de fer-ho a l’estil clàssic d’El Palace”.