El president de l’Associació d’Usuaris per a la Mobilitat Personal (AUMP), Gorka Pradas, demana “calçades segures” si el que es vol és aconseguir que els patinets elèctrics no se saltin la norma i utilitzin la vorera per circular. Segons ha dit Pradas en una entrevista al ‘bàsics’, de betevé, molts conductors pateixen assetjament per part d’altres vehicles quan van per la carretera. “No hi ha la percepció que el patinet és un vehicle, sinó que és un obstacle”, ha afirmat contundent. Per això, ha proposat endurir sancions per a cotxes i motos.

Justament aquest dijous la Guàrdia Urbana ha fet públiques dades sobre les infraccions del 2023. L’any passat la policia municipal va interposar al voltant de 16.000 denúncies a patinets, moltes de les quals per circular per la vorera, que no està permès. Malgrat la seva reclamació, Pradas ha reconegut que aquesta conducta s’ha de millorar. Ara bé, es van posar un 25 % menys de multes que el 2022 i Pradas comparteix la diagnosi que en fa el cos policial: els qui condueixen aquests vehicles coneixen millor la normativa i, per tant, la respecten més.

Fuga d’usuaris per la prohibició al transport públic

El president de l’AUMP també ha parlat sobre la prohibició de pujar patinets elèctrics al transport públic, vigent des de fa gairebé un any. Pradas s’ha mostrat preocupat perquè hi ha hagut una fuga d’usuaris fins i tot cap al vehicle privat. Ell mateix ha explicat que combinava el patinet amb el tren en el seu dia a dia i ara els trajectes que no pot fer sobre rodes els ha de fer caminant, amb la qual cosa perd més temps. “Per a molts, l’únic que es pot agafar és un cotxe o una moto, no pas el transport públic”, ha criticat.

Coneixen la normativa els usuaris del patinet?

Més enllà de recollir la veu de l’AUMP i la Guàrdia Urbana, al ‘bàsics’ hem repassat les dades que ha donat la policia municipal i hem sortit al carrer per conèixer l’opinió dels usuaris de patinet elèctric i també dels vianants. Compleixen la normativa? La tenen ben apresa?