Hi ha vida més enllà de l”Àrtic’, això ho tenim clar. Més enllà del que seria estrictament el nostre ecosistema cultural, hi ha un món audiovisual amb vida pròpia, on les xarxes socials viralitzen continguts d’interès com a mínim qüestionable. Els “beefs” a Twitter, els “hypes” inexplicables, els “likes” aleatoris i l’última tendència a Tik Tok són coses que, passades pel filtre de l’Anna Pacheco i l’Andrea Gumes, segur que tenen més sentit. Amb les dues, un cop al mes, intentarem desxifrar un món que, com l’Àrtic, a vegades, també està en perill de fondre’s o, directament, d’implosionar.
El fenomen de les newsletters
Parlem d’una tendència cada cop més extesa. No és cap fenomen nou, els mitjans tradicionals han utilitzat el butlletí directe a l’email com a forma per fer arribar als seus lectors un recull de titulars i de reportatges més importants de la seva pròpia publicació. Ara aquest forma de comunicació ha estat apropiada per gent que té coses a dir i no ha trobat espai on fer-ho. Es tracta del fenomen de les newsletter, una cultura que no para de créixer des de l’any 2014 aproximadament i que es va popularitzar als Estats Units, sobretot. Ara sembla que ha arribat amb més força al nostre país, i és habitual tenir almenys un parell o tres d’amics que t’expliquen coses a través de la seva pròpia newsletter.
La idea és si no em dones espai a la teva redacció, si no em deixes escriure al teu mitjà… faré jo arribar el contingut que vulgui i com vulgui. I el més important de les newsletters, al lector que ho desitgi. T’has d’haver subscrit, donat el consentiment perquè una newsletter t’arribi al correu. Ja s’està començant a monetitzar mitjançant la plataforma Substack.
Algunes newsletters recomanades
- Fleet Street de Mar Manrique
- Culture Study d’Anne Helen
- Taylor Lorenz
- Truffle Season de Janira Planes
- Sobretaula de Paula Serra
- Verbena de Haizea Alberdi i Eva Sebastián