L’Albert Quesada hauria pogut ser filòsof o enginyer multimèdia, però el cos li demanava una altra cosa: en concret, li demanava ballar. Format a Amsterdam i Brussel·les, al llarg de la seva carrera ha dansat a ritme de Bach i de Glenn Gould, de Wagner i de Ligeti, però també ha jugat a ‘Slow sports’, i ha comptat ‘Undostresundos’ com si fos un bailaor flamenc. A més, amb la seva companyia ACME ha desenvolupat projectes educatius i escènics, sempre amb la dansa com a motor. Ara, es transforma en un flamenc o, més en concret, en un ‘flamingo’, i en té prou amb una ‘Cèl·lula’ del Mercat de les Flors per moure’s. I per això nosaltres l’hem convidat avui a l”Àrtic’ on, si vol, li enretirem el sofà i li deixem tot el plató perquè balli.

 

Ballar flamenc

Albert Quesada s’ha servit del flamenc, un dels gèneres amb més ortodoxes, per reflexionar sobre la identitat del ballarí i la seva relació amb el moviment i amb la música. Al capdavant d’una companyia amb vuit ballarins, i atorgant-se només les tasques de direcció, i no les d’intèrpret, Quesada presenta una peça en què el ball es fusiona amb el cant com a expressions del cos. Amb ‘Flamingos’, Quesada recupera una música, el flamenc, amb què ja havia treballat a ‘UnDosTres’.

Tota la dansa catalana en una ‘Cèl·lula’

‘Flamingos’ és el primer espectacle del projecte ‘Cèl·lula’ amb què el Mercat de les Flors vol dinamitzar el panorama de la dansa a casa nostra. Ara que la majoria de coreògrafs i ballarins que havien marxat a l’estranger tornen a Catalunya, el Mercat vol que aquest ‘Cèl·lula’ sigui un motor important en la formació de nous espectacles, i per això, han començat amb Albert Quesada, que continua vivint a Brussel·les però que és l’artista associat d’aquesta institució el 2019.

Comparteix a: