Els sindicats culpen la direcció de TMB d'immobilisme. Afirmen que fa dos mesos que l'empresa no presenta cap proposta nova per desencallar el conflicte. Denuncien que un cop passat el Mobile World Congress l'Ajuntament tampoc no s'hi ha implicat. CARLOS GONZÁLEZ, secretari general d'UGT Metro de Barcelona "El Ayuntamiento en un primer momento y coincidiendo con el Mobile se involucró mucho, o eso hizo ver. Pero ahora la señora Colau ha desaparecido del conflicto." Un dels punts de desacord és la contractació. Els treballadors del metro denuncien que TMB s'havia compromès a millorar els contractes però, en canvi, n'hi ha previstos 150 de temporals per a aquest estiu. L'empresa es defensa i afirma que això es resoldrà un cop signat el conveni. De nou, encallats. ENRIC CAÑAS, conseller delegat de TMB "Negociar un conveni porta sis mesos mínim de temps..." El salari és el segon tema de discrepància. Els treballadors reinvindiquen la descongelació del sou mentre l'empresa nega que hagin perdut poder adquisitiu. Sigui com sigui, la discussió tracta de decidir increments d'entre 30 i 55 euros per a tots els empleats independentment de la categoria. La novetat que hi ha a la taula de negociació és la figura d'un mediador que fins ara no existia i que s'ha incorporat recentment. Ara per ara és l'única esperança de les parts per trobar una solució. Aquest dijous hi ha una nova trobada prevista, un cop passin les mobilitzacions.

Els sindicats culpen la direcció de TMB d’immobilisme. Afirmen que fa dos mesos que l’empresa no presenta cap proposta nova per desencallar el conflicte. Denuncien que un cop passat el Mobile World Congress l’Ajuntament tampoc no s’hi ha implicat. “La senyora Colau i la senyora Vidal estan desaparegudes”, ha apuntat Carlos González, secretari general d’UGT Metro de Barcelona.

Desacord en la millora dels contractes

Actualment, un dels punts de desacord en la negociació del conveni és la contractació. Els treballadors del metro reinvindiquen que TMB s’havia compromès a millorar els contractes però, en canvi, n’hi ha previstos 150 de temporals per a aquest estiu. L’empresa es defensa i afirma que això es resoldrà un cop signat el conveni. Des de TMB destaquen que s’han compromès a mantenir la plantilla i recuperar una part dels llocs perduts durant els anys de la crisi. Expliquen que el 90% dels treballadors tenen contracte indefinit i el 75% treballa a jornada completa.

El salari, segon tema de discrepància

Els treballadors denuncien que tenen el sou congelat des de 2011 mentre l’empresa nega que hagin perdut poder adquisitiu. Tot i les limitacions pressupostàries i els problemes de finançament del transport públic, al damunt la taula hi ha discussió sobre els increments salarials. Un cop arribat a l’acord d’aplicar el mateix augment per a tots els empleats independentment de la categoria, ara es decideixen increments d’entre 33 i 55 euros fins a 2018.

La regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha explicat a Barcelona FM que en les darreres setmanes “s’han acostat posicions” pel que fa a la contractació i la temporalitat però que “encara queda recorregut per assolir un acord en el temes retributius”.

La novetat que hi ha a la taula de negociació és la figura d’un mediador que fins ara no existia i que s’ha incorporat recentment. Ara per ara és l’única esperança de les parts per trobar una solució. Aquest dijous hi ha una nova reunió, un cop passin les mobilitzacions. El 5 de maig hi ha prevista una assemblea de treballadors.