El Zoo de Barcelona i el Parc Güell estrenaran dues aplicacions tecnològiques per facilitar les visites dels usuaris que tenen necessitats cognitives, sensorials i físiques. Es tracta d’una prova pilot que es durà a terme al llarg dels propers mesos.

Zoobot, permet una conversa entre el mòbil i l’usuari

En el cas del Zoo, es posa a prova el Zoobot, que és un bot de conversa pensat per a persones amb necessitats visuals, auditives i cognitives o amb algun trastorn mental. L'”app” és capaç d’interactuar amb la persona usuària donant-li informació sobre allò que té al davant i orientar-la. En un principi, només es podrà utilitzar en els espais de la Sabana-Sahel i al Centre de Descoberta Terra de Dragons. Qui vulgui accedir ho podrà fer a través d’un codi QR que hi ha a les entrades d’aquests espais, o bé mitjançant el web del Zoo.

Una app pensada per a persones amb discapacitat intel·lectual, sensorial i física

L’aplicació del Parc Güell està pensada per millorar l’experiència de les persones amb diversitat cognitiva (intel·lectual i del trastorn de l’espectre autista), sensorial (auditiva i visual) i física. Inclou mapes en 2D, textos de lectura fàcil, pictogrames, 23 audioguies i 15 vídeos. El giny permet conèixer 34 punts d’interès i serveis del parc.