Van sortir de Barcelona el 16 de juny i, avui, en tornar a passar per sota de l'Arc de Triomf, els ha desbordat l'emoció. Nou equips europeus, un de nord-americà i un de xinès han desafiat les prestacions dels cotxes elèctrics disponibles al mercat. Han recorregut 25.000 quilòmetres en 80 dies i en etapes d'entre 400 i 800 quilòmetres per jornada. Un equip hongarès fins i tot s'hi ha atrevit, a menys velocitat, amb un autobús. JOZSEF HELMICH, integrant equip hongarès "Però nosaltres érem cinc a l'equip i portàvem un llit doble a dins que ens permetia dormir mentre un altre conduïa." Entre els equips, potser el més curiós és l'italià, format per Federico Bianchi, de 67 anys, i la seva filla. Van decidir comprar el cotxe elèctric i participar en el ral·li un any abans de la sortida, i sense tenir cap coneixement de la tecnologia. BARONE FEDERICO BIANCHI, pilot equip italià "Vull mostrar a les generacions joves que el vehicle elèctric és el futur. Fer-lo servir serà cada any més fàcil." La resta d'equips sí que comptaven o amb coneixedors o amb especialistes en vehicles elèctrics, i amb l'ajuda d'empreses abocades a fer evolucionar aquesta tecnologia. En les parades a cada país, no han deixat de fer campanya per defensar els cotxes del futur. RAFAEL DE MESTRE, organitzador i pilot de l'equip espanyol "La gent es pensava que era impossible..." Els organitzadors preveuen repetir el repte l'any 2020, també amb sortida i arribada a Barcelona. De moment, avui ho han celebrat compartint una síndria que van recollir fa un mes al pas pel Kazajstan.

El viatge, que s’ha anomenat 80 Dies Elèctrics, s’ha fet per equips de diferents nacionalitats, entre els quals hi ha una parella d’espanyols, formada per Armand Figueras i Rafael de Mestre, organitzador de la ruta. De Mestre va ser el pilot més ràpid a fer la volta el món el 2012 i, en aquesta ocasió, ha volgut escurçar el temps, però sense competir. De fet, un dels objectius de la iniciativa és fomentar l’ús del transport sostenible i mostrar les possibilitats que ofereixen els vehicles elèctrics. Els cotxes participants, per exemple, han fet fins a 400 quilòmetres sense passar per un punt de recàrrega. De Mestre ja mira cap al futur, i el 2020 vol fer una altra volta al món, però encara amb més col·laboradors.