Bassals d'aigua, zones enfangades, problemes de canalització i camins de sorra plens de clots. Els efectes de la pluja eren clarament visibles aquest matí al Parc Güell, en zones com el camí de les Llàgrimes i la Baixada de la Glòria. FRANCISCO JIMÉNEZ, veí del Carmel "La zona monumental la van arreglando pero la zona de bosque está muy deteriorada. Los caminos son de tierra y cuando llueve torrencialmente, la lluvia arrastra todos los caminos." Després d'estudiar els pendents del parc i fer proves amb la composició d'àrids i pedres, l'Ajuntament repavimentarà els camins amb nous materials que presenten més resistència a l'erosió i el desgast. JOAN GARCIA, Medi Ambient i Serveis Urbans "La base fonamental és terreny natural però hem afegit additius al paviment i hem modificat alguns ciments per donar més cohesió. Fa temps que no s'ha fet una cosa així al Parc Güell i ara per ara hi ha espais que requereixen immediatament aquest tractament." Els treballs de pavimentació preveuen millorar més de 8.000 metres quadrats de camins i vorades, que equival al 35% dels vials del parc. La millora se centra en aquells camins que tenen pendent. D'aquí a tres mesos, amb els treballs enllestits, es podrà comprovar si els nous vials resisteixen la pluja.

No es tracta d’asfaltar els vials que actualment són de sorra, sinó de repavimentar-los. El projecte de reforma de paviments i altres actuacions al Parc Güell preveu arranjar 8.065 metres quadrats de camins i vorades i s’aprofitarà per fer millores a les instal·lacions del recinte. El treball localitzat als camins té un pressupost de 460.000 euros i el total de l’actuació és de 1,2 milions d’euros.

Els treballs han començat als trams compresos entre la porta del carrer del Carmel i la porta del carrer d’Olot, el camí adaptat cap a la Sala Hipòstila o el camí de les Llàgrimes, que aquest matí presentava un aspecte deteriorat després del xàfec de primera hora. El camí de la porta de Sant Josep de la Muntanya fins a l’escola i el camí superior al passeig de les Palmeres són altres zones malmeses on s’hi actuarà.

La composició del paviment serà més resistent

En tots els trams afectats, s’hi pretén millorar la consistència dels paviments sense variar-ne la configuració actual per evitar que la pluja arrossegui els materials que sovint embussen el sistema de canalització. Els nous materials de pavimentació són més durs i es desgasten menys gràcies a additius, com la calç, que reforcen la cohesió.

També s’adequaran murs, esglaons i canonades existents dins d’aquestes zones deteriorades, ja sigui per ser antigues, pel desgast per l’ús massiu o bé per l’orografia singular, caracteritzada per pendents forts. Paral·lelament, s’instal·laran rigoles per tal de facilitar el drenatge, reconduir les aigües i evitar l’erosió dels camins.