Per dur a terme el repte hem utilitzat un termòmetre digital de cotxe de sensibilitat alta per tal d’enregistrar amb celeritat els canvis de temperatura. El sensor l’hem col·locat separat del cos a l’altura del pit, aproximadament a 1,2 metres d’altura.

Hem iniciat la mesura a la plaça de les Glòries Catalanes, a l’exterior, on el termòmetre ha enregistrat en aquell moment, pels volts de les 8 h, un valor de 21 ºC. Tan bon punt hem entrat al vestíbul el registre s’ha disparat fins als 27 ºC, i a baix a l’andana la temperatura superava lleument la marca dels 29 ºC. Hem agafat el tren de la Línia 1 (vermella) en direcció a Catalunya. Dins del vagó, a aquelles hores força ple, el termòmetre ha davallat fins a un registre de 26 ºC, per bé que possiblement la densitat de viatgers ha impedit un descens més efectiu de la temperatura, ja que l’aire condicionat es notava sensiblement en alguns moments.

Seguidament, tan bon punt hem arribat a l’andana de Catalunya ens hem dirigit cap a la línia verda, tot enllaçant pels passadissos estrets i de gom a gom en aquella hora punta. Aquí la temperatura s’ha disparat fins als 32 ºC.

L’andana de la línia verda de Catalunya ha estat sens dubte el punt més tòrrid del nostre trajecte. Aquí la sonda ha assolit una temperatura de 36 ºC, 15 graus superior a la que hi havia en aquells moments a l’exterior. L’aire calent i eixut, i vestits amb màniga curta i damunt una jaqueta prima, feien que la sensació d’ofec fos evident mentre esperàvem, dempeus, l’arribada del proper comboi.