El veïnat de la Trinitat Nova no està disposat a perdre la darrera oficina bancària que resta oberta al públic al barri. L’oficina del carrer de Palamós deixarà d’atendre presencialment a partir de dimecres i ofereix com a alternativa els servei del caixer automàtic. La decisió, però, no ha agradat al veïnat, amb un alt percentatge de gent gran. Els clients protesten perquè amb el tancament de l’oficina hauran de desplaçar-se fins a la Trinitat Vella o la Prosperitat per ser atesos presencialment.
El servei d’oficina a la Prosperitat o la Trinitat Vella
Els clients de la Trinitat Nova van expressar el seu malestar amb una concentració davant l’oficina del carrer de Palamós. Amb el tancament del servei es queden sense cap oficina bancària d’atenció al públic al barri. “Ens diuen d’anar fins a l’oficina de la Trinitat Vella o de la Prosperitat, però hi ha gent gran i en cadira de rodes“, comenta la Maribel Mateu, del Casal de Gent Gran de la Trinitat Nova.
És el cas de l’Antònia Sánchez, veïna de la Trinitat Nova i clienta de l’entitat bancària. “Ens treuen aquest servei en un barri on hi ha molta gent gran. El meu home té 85 anys i jo, 87, en cadira de rodes. On vaig ara a treure diners si no sé fer servir el caixer?“, lamenta l’Antònia. “És una injustícia total, perquè les altres oficines queden molt desplaçades del nostre barri”, afegeix la Cati Villanueva, una altra veïna.
El caixer automàtic no és la solució
Des de l’AV de la Trinitat Nova es dona suport als veïns. “Per a la gent gran que no sap fer servir els caixers automàtics, l’alternativa que els donen no els serveix per a res“, denuncia Ramon Casas, de l’AV de la Trinitat Nova. “Els diuen que vagin acompanyats d’un fill o filla, però hi ha molta gent que viu sola“, afegeix Casas. Per l’associació de veïns el tancament va també “contra la dinamització econòmica i comercial del barri”.
Per tot plegat els veïns tenen previst tornar a concentrar-se davant l’oficina per protestar contra el trasllat de l’atenció al públic. Ho faran aquest dimarts, el darrer dia amb l’oficina oberta. Al mateix temps recullen també signatures per reclamar que l’entitat bancària reverteixi la decisió.