Prop de 84.000 persones han estat ateses aquest 2018 als 40 Centres de Serveis Socials de Barcelona. El govern d’Ada Colau ha volgut destacar aquesta xifra perquè suposa la confirmació d’una tendència: en els darrers tres anys, els professionals han augmentat el nombre de visites en un 13 %. La tinenta de Drets Socials, Laia Ortiz, ha remarcat que “Barcelona és capaç d’atendre millor i a més atendre 9.723 persones més en els últims tres anys.” L’altra dada positiva és el temps d’espera, que s’ha reduït de 27 a 20 dies en dos anys.
Segons el govern municipal, una de les claus de l’èxit és la reforma i l’actualització dels serveis mitjançant el Pla d’Acció Impulsem 2017- 2021, que elimina la burocràcia i prioritza el vincle amb el barri.
En aquest marc s’han impulsat programes com el VINE, en què s’aposta per fer la primera atenció dels Serveis Socials en un context grupal. La iniciativa permet agilitat i potencia l’autonomia dels usuaris: s’ha instaurat en un 25 % dels centres i es preveu que s’estengui a la resta.