teclat ordinador

Diversos estudiants de física de la UB s’han queixat dels problemes que van tenir per fer un examen parcial aquesta setmana, a través de l’aplicació de videotrucades Zoom. Davant la suspensió de classes per la crisi del coronavirus, el professor va decidir utilitzar aquesta via per avaluar els alumnes. Així estaven vigilats a través de l’aplicació i el docent s’assegurava que no copiaven ni buscaven informació extra per internet.

La principal queixa que fan els estudiants és que l’app té un límit de participació de 100 persones i, superada aquesta xifra, alguns no hi van poder accedir i, per tant, no es van poder examinar. I la denúncia no es queda aquí, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans hi afegeix que el professor va ser conscient del problema i no va fer res al respecte.

La queixa es va fer arribar al Consell de l’Alumnat, que és el màxim òrgan de representació del estudiants de la UB i va traslladar la polèmica als responsables de la facultat. Segons Genís Vives, secretari del Consell de l’Alumnat, els exàmens amb Zoom no són una pràctica estesa entre els facultatius: “És absolutament excepcional l’ús de Zoom per a l’avaluació. La UB fa un seguit de recomanacions als professionals per a l’activitat docent però en cap cas es menciona aquesta plataforma”.

Els estudiants repetiran l’examen la setmana que ve

Davant del requeriment del Consell de l’Alumnat, la UB els ha respost que els alumnes que no van poder fer l’examen podran repetir-lo la setmana que ve. Una altra de les queixes que fan els alumnes és que no sabien que la prova era opcional, diuen que no se’ls ho havia comunicat. I segons ha pogut saber el Consell de l’Alumnat, no era obligatòria.

Es tracta d’un problema estructural

L’opinió entre alguns alumnes afectats és que aquest cas és conseqüència del fet que la universitat no ofereix “els recursos pedagògics necessaris”. Segons ha explicat a betevé un dels estudiants, cada professor fa el que pot però acusa la universitat de no donar instruccions clares: “No hi ha possibilitat de fer una avaluació continuada real”, diu. Aquest alumne lamenta que la continuïtat o no de l’activitat docent i la seva qualitat depenen només de la bona voluntat del professorat.

Dubtes relacionats amb la docència durant la crisi

Mentre durin el confinament i les conseqüències de la pandèmia, s’ha habilitat una bústia per recollir incidències dels mateixos estudiants. És aquesta: estudiants-coronavirus@ub.edu. Des de l’inici de la crisi, s’han recollit preocupacions relacionades amb la matrícula, els treballs de final de grau o els sistemes d’avaluació, entre d’altres.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a