Aquest dimarts ha entrat en funcionament la nova Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de recollida de denúncies dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana ubicada al carrer de Pau Claris, 158, al districte de l’Eixample. Aquestes dependències substitueixen l’antiga OAC del carrer d’Aragó. Amb aquest servei, instal·lat en ple centre de la ciutat, es reforça la policia de proximitat a la ciutat donant resposta a les necessitats de seguretat expressades per la ciutadania.

Atenció set dies a la setmana durant tot l’any

L’OAC funciona sota el comandament orgànic i funcional dels Mossos d’Esquadra i ofereix un servei permanent durant tot l’any, amb un horari d’atenció al públic de dilluns a divendres de 7 h a 22 h hores, i els caps de setmana de 9 h a 21 h hores. Hi haurà quatre punts d’atenció directa al ciutadà destinats única i exclusivament a la recollida de denúncies al ciutadà.

Servei complementari a les comissaries

Aquesta OAC actua com a complement de les oficines de denúncies ubicades a les seus de les comissaries dels dos cossos policials que hi ha al districte de l’Eixample. Com a qualsevol altre oficina de recepció de denúncies, el ciutadà també pot tramitar les gestions que necessita a través de la cita prèvia, per reduir el temps d’espera i facilitar l’atenció a la ciutadania.

També amb la finalitat d’oferir una atenció més àgil i reduir el temps d’espera, es facilitarà que des d’aquesta OAC conjunta determinades infraccions penals puguin ser denunciades mitjançant formularis de denúncia.