A l’estació de Sants, part dels problemes s’han concentrat a l’hora de comprar els bitllets. Totes les taquilles s’han tancat per la vaga, així que l’única alternativa que ha quedat als viatgers és adquirir els tiquets a través de les màquines expenedores. Durant tot el matí s’hi han repetit les cues, tot i que el personal d’assistència ha ajudat els usuaris.

Els serveis mínims s’han complert i a les hores punta, de 6 a 9.30 h i de 17  a les 20.30 h, han circulat el 66% dels trens i durant la resta del dia, només ho han fet un de cada tres. La vaga també ha afectat la línia d’alta velocitat. En aquest cas, Renfe garanteix el 77% dels combois. Segons els sindicats, es tracta d’uns serveis mínims abusius i creuen que amb aquesta mesura la companyia ha volgut minimitzar al màxim les incidències.

La vaga dels treballadors respon als plans d’externalització de la companyia. Sobretot, en àrees on Renfe i Adif tenen suficient personal per cobrir les necessitats de treball. Segons CCOO, fa uns dies la direcció d’Adif  els va comunicar el trasllat forçós de 415 persones. El sindicat també demana que es creï una única empresa que integri Adif i Renfe i que uneixi el titular de la infraestructura ferroviària amb l’operador de transport, tal com passa en altres països europeus.