Foto: ACN

(ACN / Redacció ) La patronal del joc privat de Catalunya, Patrojoc, ha subratllat aquest dijous que el 52 % dels diners que els menors d’entre 15 i 16 anys destinen a jocs d’atzar van a parar a loteries i rasques, que acostumen a pertànyer al sector públic o semipúblic. L’entitat ho ha dit el mateix dia que l’Ajuntament de Barcelona ha anunciat un programa per reduir els jocs d’apostes entre els alumnes de quart d’ESO tant presencial com en línia. Patrojoc celebra la iniciativa, però recorda que la normativa en matèria de jocs i apostes és “particularment exigent i restrictiva” per a les empreses del sector, mentre que per als jocs com les loteries o els rasques la regulació no és “tan estricta” en termes de “control d’accés per a menors”.

La patronal dona la benvinguda a qualsevol iniciativa encaminada a prevenir i tractar les conseqüències “a qualsevol tipus d’addicció de comportament”, especialment “entre els menors d’edat”, i en aquest paquet inclou les compres compulsives, els jocs d’atzar, els videojocs o les xarxes socials i també les substàncies com l’alcohol o el cànnabis. Aplaudeix qualsevol acció dirigida a “fer complir la normativa” en matèria de jocs i apostes. En aquest sentit, recorda que la regulació és “particularment exigent i restrictiva” per a les empreses del sector, i subratlla que els menors d’edat tenen “terminantment prohibit” l’accés a les sales de joc i al joc en línia.

Demanen més controls en les loteries

Per això, adverteix que quan es parla de joc cal incloure-hi el públic i semipúblic, com les loteries i els rasques, i afegeix que un informe de l’European Monitoring Center for Drugs and Drug Addictions constata que el 52 % dels joves d’entre 15 i 16 anys juguen a aquests tipus de joc. Patrojoc afirma que és un percentatge “molt més alt” que el de la resta de modalitats (incloent-hi les apostes esportives), i subratlla que, tot i això, no tenen una normativa “tan estricta” en termes de control d’accés de menors.

Alhora, la patronal subratlla que el Reial decret sobre comunicacions comercials aprovat pel govern estatal a finals del 2020 ha limitat la publicitat i els patrocinis de les empreses del sector d’apostes esportives “fins gairebé a la pràctica prohibició”, una comunicació que, en canvi “sí que es permet sense restriccions al joc públic”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a