Els canvis que el govern de Jaume Collboni vol fer en el projecte de pacificació de Sant Antoni ja han generat polèmica veïnal. Els partidaris d’un carrer sense cotxes no veuen amb bons ulls que el tram superior no estigui ja totalment restringit al trànsit. La Plataforma pro Pacificació de la Ronda Sant Antoni ha fet un comunicat en què acusa l’alcalde de trencar l’acord que es va assolir en el procés de participació i li exigeix que respecti el projecte consensuat amb els veïns a través d’un procés participatiu.

Els “ajustos” desvirtuen el projecte acordat

L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que hi haurà modificacions en dos trams. D’una banda, entre els carrers de Villarroel i Casanova, el segon tram, el trànsit ja no estarà totalment restringit i s’hi permetrà l’entra dels vehicles dels veïns. De l’altra, al primer tram —entre Comte d’Urgell i Villarroel— el vial per a busos previst en pedra natural es farà amb asfalt. Una altra modificació afectarà la càrrega i descàrrega, que invertirà la posició amb el carril bus i es desplaçarà a la banda Raval, cosa que provocarà la pèrdua d’una zona segura de jocs. Xavier Caballé, membre de la Plataforma Pro Pacificació de la Ronda Sant Antoni, destaca que aquests canvis “modifiquen substancialment un projecte acordat i ho fan quan ja han començat les obres”.

Els veïns de la plataforma consideren que aquests “ajustos” desvirtuen el projecte acordat i se senten enganyats pel govern municipal. “No s’hi pot confiar”, han lamentat en un comunicat. En aquest sentit, han acusat l’Ajuntament d’opacitat i de manca d’informació. Júlia Baquero, membre de la plataforma, ha explicat que “Collboni ha trencat el compromís de fer una comissió de seguiment” i que tampoc s’ha fet cap consulta amb els veïns per donar llum verda a aquestes modificacions del projecte inicial.

També hi ha veïns que en són partidaris

Però no tot són crítiques. Els veïns de la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni, en canvi, es mostren partidaris dels canvis que ha introduït el govern municipal en el projecte de reforma. Segons han explicat a betevé, els canvis proposats van en línia a les seves demandes i diuen que no entenen que “els veïns de la ronda de Sant Antoni no puguem accedir a casa amb un vehicle quan ens faci falta”.