Des de la FaPaC creuen que, tot i que les escoles reivindiquen la seva capacitat d’innovació pedagògica per mostrar les possibilitats del centre, això provoca segregació entre alumnes, ja que no totes les famílies tenen l’opció d’escollir centre per als seus fills i aquells que poden triar acaben en una mateixa escola.

L’entitat que engloba les AMPA juntament amb diversos mestres i professors han exposat aquest fenomen en un debat alternatiu  en què aquest dissabte han participat més de 200 persones. Per la mestra Marta Longares, “això no passaria si poguéssim garantir un sistema educatiu igual”, ja que creu que en la situació en què es troba el sistema educatiu actualment no s’està garantint la mateixa qualitat i oportunitats per a tots els alumnes.

Precisament aquest dissabte també s’ha posat punt final a l’espai de debat Ara és demà, impulsat per la Generalitat. Ha durat cinc mesos i pretén posar sobre la taula els reptes de futur a què fa front la comunitat educativa.

Tot i això, segons pares i mestres caldria aprofundir més en el que consideren el debat de fons: la privatització de les escoles. A banda de la creixent competència entre centres públics, a tots dos debats s’han tractat altres temàtiques com la precarització laboral dels docents, les retallades que ha viscut el sector en els últims anys o la falta de recursos dels centres educatius de màxima complexitat.