JOSEP ENRIC LLEBOT, secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat de la Generalitat "Barcelona té una bona qualitat de l'aire, però la qualitat de l'aire no és un valor en termes absoluts, perquè, a mesura que es coneixen coses i que augmenta l'activitat, els valors llindar pels quals es diu que un aire és bo o és dolent es van reduint. Per una sèrie de polítiques s'ha passat a uns vehicles dièsel més que benzina, i això és bo per al consum d'energia, perquè els vehicles dièsel en general consumeixen menys que els vehicles de benzina, però no és tan bo, perquè aquests vehicles emeten més partícules i les partícules s'ha demostrat que, a tot arreu però especialment en els nuclis urbans, produeixen efectes sobre la salut. El fet del tema de partícules és un tema clau sobre el qual estem vigilant. I no només vénen dels vehicles, perquè en una ciutat costanera com Barcelona i tota l'àrea metropolitana, el mar també ens porta partícules. Això també hi contribueix, hi ha una part natural i una part no natural fruits de les activitats humanes. Una cosa és que ho vigilem i l'altra cosa és que sigui una situació dramàtica, que no ho és."
Llebot ha explicat que l’augment del nombre de vehicles dièsel respecte als de benzina és positiu pel que fa als nivells de consum de combustible, però és negatiu perquè els dièsel emeten més partícules a l’aire. A aquestes partícules s’hi sumen, segons el secretari de Medi Ambient i Sostenibilitat, les generades de forma natural pel mar.
Josep Enric Llebot s’ha referit també al protocol per contaminació activat els últims dies a la ciutat amb previsió que els nivells de pol·lució creixessin, sobre el qual ha explicat que és una mesura de precaució que s’activa quan s’arriba als 200 micrograms de contaminació per metre cúbic d’aire, la meitat dels màxims que estipula la Unió Europea.