L’estudi EuroRap 2007-2009 ha evaluat 419 trams que representen més de 6.000 quilòmetres de xarxa viària, el 51,3% del total. L’informe conclou que els accidents greus i mortals han disminuït un 8% durant els últims tres anys, la qual cosa suposa una disminució del 7,4% del risc de patir un accident mortal o greu. Dels trams analitzats, l’11% representen un risc molt elevat d’accidentalitat.

Concentració d’accidents entre el Prat i l’Hospitalet

Després d’un any sense punts negres, l’estudi n’assenyala dos a la xarxa viària catalana en dues carreteres locals al Vallès Oriental (la BV-1433, entre l’Ametlla del Vallès i Llerona) i a la Selva (la GI-550, entre Arbúcies i Sant Hilari de Sacalm). Per demarcacions, Barcelona i Lleida tenen menys risc.

Pel que fa als accessos de Barcelona, la C-31 entre el Prat de Llobregat i l’Hospitalet es manté com un dels punts amb més concentració d’accidents, sobretot de motos i vehicles pesants. Per això, malgrat la conclusió de l’estudi, el RACC apunta que no es pot abaixar la guàrdia.