mòbil estafa Banc Santander

Els Mossos d’Esquadra alerten d’un nou missatge de SMS fals que està circulant als telèfons mòbils. Es tracta d’un cas de “phishing” en què es suplanta la identitat del Banc de Santander. El missatge fraudulent alerta als clients que no podran utilitzar el seu compte bancari a partir del 3 de setembre fins que no actualitzin el seu codi de seguretat. Per poder-ho fer, el missatge hi posa un enllaç.

La policia demana no clicar-lo i, sobretot, no facilitar dades personals. Davant dels dubtes que pugui generar un missatge com aquest, els Mossos aconsellen contactar amb l’entitat bancària.

El Banc de Santander no envia missatges amb enllaços

Aquest cas de “phishing” no és nou. De fet, el mateix text ja circulava mesos enrere. El Banc de Santander alerta als seus clients que l’entitat mai no envia missatges amb enllaços en què s’hagi de facilitar informació privada o claus per poder operar. El banc demana als qui rebin aquests SMS que n’alertin al correu electrònic phishing@gruposantander.es.

Allau de missatges falsos d’entitats bancàries

El “phishing” és un frau en què es suplanta la identitat a través d’un correu electrònic o un SMS per aconseguir dades sobre targetes de crèdit, claus bancàries o altres tipus d’informació. Els missatges falsos d’entitats bancàries no són nous. De fet, cada cop és més habitual rebre’n al telèfon mòbil. Tots, però, són molt similars i es fan suplantant la identitat de les principals entitats bancàries del país.

SMS fals en què es suplanta la identitat d’una entitat bancària per aconseguir dades personals
Els SMS falsos acostumen a tenir un enllaç en què es demanen dades personals i contrasenyes