Foto: Mariona Puig (ACN)

(ACN/redacció) L’advocat general del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, Maciej Szpunar, ha qüestionat el reglament de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que estableix una proporció d’una llicència VTC per cada 30 taxis. En la seva resolució, el lletrat assenyala que li sembla “qüestionable” que el servei de taxi es pugui considerar com un servei d’interès econòmic general i “dubtós” que els seus operadors compleixin una obligació de servei públic.

A més, Szpunar afegeix que el manteniment d’aquesta proporció “no es port considerar una raó imperiosa d’interès general vàlida”. Amb tot, indica que la viabilitat econòmica del servei del taxi tampoc pot ser una “raó imperiosa d’interès general”. Les conclusions de l’advocat general no són vinculants dins del TJUE i suposen, només, el seu posicionament independent sobre aquest assumpte. Per tant, ara els jutges hauran de dictar la sentència definitiva. Tot sigui dit, habitualment els jutges del TJUE i l’advocat general acostumen a coincidir.

Barcelona, disposada a “lluitar” fins al final

Pocs minuts després de conèixer-se les conclusions de l’advocat general de la UE, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni (PSC), ha assegurat en roda de premsa que “lluitarem fins a les últimes conseqüències” per defensar la normativa que limita les llicències VTC a Catalunya i, especialment, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Collboni s’ha mostrat preocupat pel gir de guió que pot sentenciar el TJUE i ha reclamat que “Barcelona i les ciutats tenim dret a decidir el model econòmic que volem”. També ha refermat un compromís amb el sector del taxi: “Tenim dret a defensar el taxi”, ha conclòs.