1 de cada 4 alumnes acaba l'educació secundària obligatòria sense dominar les competències bàsiques en matemàtiques. Els resultats de l'avaluació del 15 de febrer també reflecteixen dèficits en el domini de les llengües. IRENE RIGAU, consellera d'Ensenyament "Alguna qüestió de metodologia hem de revisar en el nostre sistema perquè no té cap sentit l'expressió escrita ens quedi fluixa perquè a l'acabar l'ESO l'alumne té aquelles habilitats que li han de permetre anar directament al món del treball o continuar estudiant" Tot plegat confirma el que el Departament d'Ensenyament ja sospitava: malgrat que la mitjana de les competències avaluades supera el 64%, un gruix massa important d'alumnes tenen dificultats en àrees bàsiques. IRENE RIGAU, consellera d'Ensenyament "És una diagnosi que no ens fa feliços, és una diagnosi que demostra que sí que havia de ser una prioritat de país la lluita contra el fracàs escolar perquè és evident que les competències bàsiques han de tenir un grau més alt d'assoliment." Segons la consellera, amb els resultats a la mà, tant Departament com centres i famílies hauran de dibuixar noves estratègies per millorar els resultats tant indivuals de cada alumne com globals.