Segons el regidor de Turisme, Xavier Marcé, els aldarulls postsentència no han tingut cap impacte en el creixement del turisme a Barcelona. Marcé ha explicat que “el ritme segueix de manera estable i no tenim un decreixement” per les protestes que està havent-hi des del 14 d’octubre. Sí que ha admès que “una altra qüestió és si podríem estar en un 5 % [de creixement] i no en un 2 %”, però ha sentenciat que “estem en xifres positives”.
Marcé ha recordat que l’Ajuntament treballa amb xifres mes a mes, per tant les últimes que té són de l’octubre. Pel que fa a les d’aquest novembre, el regidor ha dit que “tots els indicadors diuen que seguirem en xifres positives”. Mostra de la bona salut del sector turístic és la celebració de congressos i fires a Barcelona: “Funcionen amb normalitat”, ha dit.
Impuls al turisme nadalenc
Xavier Marcé ho ha explicat després de fer pública la campanya per atreure turisme nadalenc de cara a les properes setmanes. L’Ajuntament invertirà en Turisme de Barcelona 150.000 € per captar un tipus de turista “de qualitat” i que compri als comerços locals. En aquest sentit, la campanya pretén donar visibilitat a Barcelona entre els estrangers dels EUA, el Regne Unit, Itàlia, França i Alemanya.
En paral·lel al turisme estranger, la campanya de Nadal també llançarà l’ham als turistes espanyols d’aquelles ciutats que estan connectades per AVE amb Barcelona. L’estratègia de promoció es farà eminentment a través d’internet i les xarxes socials, mitjançant anuncis en format digital.