A Badalona, la moció es va aprovar el setembre del 2016 amb l’abstenció del PP i el vot favorable de la resta de partits. El text dona suport a la unió dels tramvies “en base al traçat que determinin els estudis tècnics”. L’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, reconeix que la connexió de les dues xarxes facilitarà la mobilitat metropolitana. “Pensant en el bé comú general i de tota l’àrea, pertoca que això es desencalli”, afirma Sabater.
A Sant Adrià del Besòs, el ple va aprovar per unanimitat una moció a favor de la unió dels tramvies per la Diagonal. Els municipis del Trambaix -tots menys Cornellà- han fet el mateix. L’Hospitalet va aprovar una moció similar el desembre del 2015 amb el vot en contra del PP i l’abstenció de l’aleshores CiU. A Sant Joan Despí, el PP també hi va votar en contra, ERC es va abstenir i la resta hi va donar suport (PSC, ICV-EUiA, Catalunya Sí que es Pot i CiU).
ERC impulsa algunes mocions
A Sant Feliu de Llobregat, Esplugues i Sant Just Desvern, les mocions a favor de la connexió dels tramvies les va impulsar ERC, en alguns municipis conjuntament amb el PSC o CDC (Esplugues). A Sant Just, el PP hi va votar a favor. En els textos no es concreta el traçat i es posa en mans dels estudis tècnics. L’alcalde de Sant Just, Josep Perpinyà, demana als partits que no facin servir el tramvia com a “moneda de canvi” i insta ERC i el PDeCAT de Barcelona a votar-hi a favor.
En totes les mocions, però, no es parla de qui ha de finançar l’obra ni tampoc del model de gestió, escull principal per a un acord a Barcelona, pels dubtes que han expressat ERC i la CUP. En un escrit al web, aquesta setmana, ERC de Sant Just entén que als seus companys de files a Barcelona els preocupi el model de gestió, però demanen que tot i ser crítics amb aquesta qüestió “permetin una clara millora en la mobilitat metropolitana”.