(ACN) El telèfon d’informació ciutadana 012 serà gratuït en un termini “màxim” d’un any i s’eliminarà la cita prèvia obligatòria. Es tracta de dues de les mesures incloses al model d’atenció ciutadana de l’administració de la Generalitat que el govern ha aprovat aquest dimarts amb l’objectiu de “lluitar contra la bretxa digital”.

En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu, la portaveu del govern, Patrícia Plaja, ha calculat que la mesura costarà 1,2 milions d’euros aproximadament i insta el Govern espanyol a eliminar també la cita prèvia obligatòria de les seves oficines. Plaja ha explicat que es pot impulsar la gratuïtat del 012 perquè és una competència exclusiva del govern a diferència del 061, que és potestat de l’Estat.

Plaja ha destacat que “accelerem tots els tràmits perquè sigui com més aviat millor. Per no confondre la ciutadania, la gratuïtat anirà acompanyada d’una campanya de difusió”, ha dit.

Sense cita prèvia per als tràmits amb els Mossos

La portaveu del govern ha destacat que la cita prèvia tampoc no serà necessària per als tràmits amb els Mossos. Deixa de ser obligatòria, tot i que la persona que ho desitgi podrà sol·licitar-la de manera voluntària. En aquest context, ha demanat al Govern espanyol que apliqui el “mateix model” per a les seves oficines com, per exemple, les de la Tresoreria de la Seguretat Social o per fer tràmits d’Estrangeria.

Segons ha informat el govern, cada vegueria disposarà d’una oficina d’atenció ciutadana integrada on, en un únic espai, es podran realitzar els tràmits de l’Administració de la Generalitat. De la mateixa manera, en aquests punts es donarà suport a les persones a l’hora d’accedir als serveis digitals per garantir-ne l’autonomia més enllà del seu nivell de competència digital. Així mateix, el model “enforteix” el canal telefònic i incorpora la videoatenció.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a