Europa importa és una campanya comunicativa per incentivar els joves a votar en les properes eleccions europees 2024, que se celebraran el 9 de juny. La iniciativa, que va començar el 10 de maig, ha estat impulsada per la Universitat de Barcelona amb la col·laboració de la Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu. Aquesta idea és el resultat del projecte ActiveYouth_EE24, que té com a objectiu informar els joves a través del debat i l’acció via xarxes socials.

X, Instagram i TikTok, els canals de difusió de la campanya

Amb la voluntat d’apropar la política i les institucions europees als universitaris, la campanya centra la seva divulgació en publicacions a les xarxes socials molt afins a l’estètica i el llenguatge que atreuen els joves. Les versions de les cançons més escoltades de grups musicals catalans com Oques Grasses i The Tyets relacionades amb la participació i els vídeos a TikTok en són alguns exemples.

Vuit estudiants formen l’equip de treball

Els responsables de tirar endavant la campanya són vuit estudiants de la UB seleccionats per la seva proposta. Tenen entre 19 i 25 anys i estudien graus i màsters de diversos àmbits com la comunicació, les indústries culturals, les ciències polítiques i la medicina, entre d’altres. No es coneixien prèviament i han engegat la campanya en un temps rècord. Són Lluc Amengual, Myriam Tilve, Carla Flores, Albert Thió, Paulina Plucinska, Neus Climent, Eulàlia Viñola i Adrià Carrillo, amb l’acompanyament de la professora de comunicació social Anna Aroca.

Tots ells han treballat per “trencar estereotips i animar a votar”. Asseguren que el llenguatge que s’utilitza al Parlament Europeu no arriba a molts joves.