CIRCE BOSCH, Democrats Abroad Barcelona "Hoy estamos votando el candidato presidencial. Efectivamente, Obama seguramente será el elegido pero siempre tiene que caber la posibilidad de escoger a alguien diferente. Por ejemplo, en el caso de que Obama fuese a meter la pata terriblemente de ahora a noviembre y quisiéramos escoger a otro candidato, esa posibilidad queda abierta hasta el último momento, que es la convención demócrata en septiembre en Carolina del Norte. Segundo, votamos también por representantes, porque en esta convención tenemos representantes que votan por nosotros. Y entonces tenemos gente de nuestra región, que es Europa, África y Oriente Medio. Y en total tenemos 117 candidatos, de los cuales 5 son de España. Y entonces votamos por esta gente que va a viajar a la convención y votar por nosotros en lo que les pidamo: o bien Obama o bien un candidato sorpresa. Sabemos que efectivamente unos pocos votos del extranjero, que podrían ser unos 300, tienen el poder de cambiar un resultado de las elecciones. A nivel presidencial menos, pero lo que es a nivel estatal muy importante. Ha habido varios estados en los últimos tres años que han sido decididos por los votos que han llegado del extranjero. Que llegan un poco más tarde y han decidido un candidato por encima de otro con apenas 300 votos."

A l’hora de votar, els electors han pogut optar per l’actual president nord-americà i candidat a la reeleció, Barack Obama, o decantar-se per un possible candidat alternatiu, sota la denominació “Uncommitted”. Tot apunta, però, que Obama serà qui s’enfrontarà al presidenciable republicà, ja que des del 3 d’abril de 2012 disposa de més dels 2.778 delegats necessaris per assegurar-se la nominació. En qualsevol cas, l’elecció oficial no es farà efectiva fins a la convenció nacional del partit demòcrata, que tindrà lloc a Charlotte (Carolina del Nord, EUA) entre el 3 i el 6 de setembre.

Precisament, avui també s’han dut a terme les votacions per decidir quins representants que ara viuen a l’estranger seran en aquesta convenció demòcrata. Els nord-americans que viuen a Barcelona opten a alguna de les nou places que hi ha per a la regió Europa-Àfrica-Orient Mitjà. En total, per a aquesta regió hi ha 117 candidats, dels quals cinc viuen a l’Estat espanyol.

Qui ha pogut votar?

Per poder votar en les eleccions primàries del partit demòcrata calia estar afiliats a Democrats Abroad Spain-Barcelona, tenir la nacionalitat americana i haver complert més de divuit anys el 6 de novembre d’aquest any, dia en què se celebraran les eleccions presidencials.