El nou pla de mobilitat fet públic aquest dimarts pel govern d’Ada Colau no ha convençut Junts per Catalunya. El grup municipal liderat per Elsa Artadi assegura que el document neix després que l’executiu municipal hagi “imposat mesures sense consens” que, diu, estan tenint un efecte negatiu tant en els desplaçaments com en el comerç i el teixit econòmic de Barcelona.

Les crítiques de JxC se centren sobretot en les actuacions d’urbanisme tàctic fetes amb urgència en el context actual de pandèmia pel coronavirus. En un comunicat, el partit considera que el govern municipal “hauria d’haver teixit consensos amb els grups municipals i els sectors socials i econòmics de la ciutat” abans de fer cap modificació de l’espai públic. El grup creu que l’executiu de Colau ha contribuït a “la degradació de l’urbanisme de qualitat“.

El PMU 2024 preveu, entre altres coses, un carril de 30 km/h en carrers amples perquè cotxes i bicicletes hi convisquin. La portaveu adjunta del partit a l’Ajuntament, Francina Vila, proposa fer voreres més segures per als vianants i reconèixer la motocicleta com “un dels pilars fonamentals de la mobilitat” a la ciutat, a més de revertir les mesures d’urbanisme tàctic.