L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha replicat la petició del president del Cercle d’Economia per reobrir el debat de l’ampliació de l’aeroport. “No és una prioritat”, ha reblat Colau. L’alcaldessa ha admès que la infraestructura “és molt potent i important”, però ha recordat l’impacte ambiental que tindria ampliar les pistes sobre els terrenys de la Ricarda i també ha avisat que l’aeroport ara depèn exclusivament de fonts energètiques no renovables, “que cada dia són més cares”.
Quedar-nos en el passat en aquest tema no és només una mala decisió ambiental, sinó també econòmica
En la seva intervenció a la reunió anual del Cercle d’Economia, l’alcaldessa també ha explicat que dies enrere es va reunir amb el director general de l’Agència Internacional de l’Energia, qui va recomanar que les grans ciutats europees i les àrees metropolitanes redueixin l’ús del cotxe i augmentin les subvencions al transport públic. “Des de Barcelona ja ho hem proposat i ens agradaria que altres administracions ho recullin“, ha reblat davant del president de la Generalitat i de la ministra espanyola Teresa Ribera.
Aragonès demana “diàleg sense terminis”
El debat sobre l’aeroport l’ha encetat el president del Cercle d’Economia, Javier Faus, qui ha reclamat al govern català que reprengui el diàleg amb l’executiu espanyol per fer possible l’ampliació de la infraestructura. En un col·loqui posterior, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha dit que el futur de l’aeroport de Barcelona és “una qüestió complexa” i que hi ha restriccions ambientals que cal tenir presents. Per això, ha dit que el debat necessita “més diàleg sense terminis”.