(ACN) La consellera de Drets Socials, Violant Cervera, ha admès aquest dimecres al Parlament que el Consorci de Serveis Socials de Barcelona ha funcionat de forma deficient i amb “incidències i errades de procediment” els últims anys a escala comptable per una “estructura fràgil en l’àmbit de gestió”.

També ha reconegut, com s’ha investigat, que hi va haver alguna irregularitat, ja que, en ser un consorci, no es pot fer una supervisió administrativa i econòmica prèvia, sinó “a posteriori”. A més, ha dit que falta personal i que part d’aquest no coneix bé la normativa que l’afecta. A tot això, ha respost que ja s’han fet canvis per evitar més errades i corregir-les. Cervera ha explicat que en la reunió de la direcció del Consorci del novembre passat es va decidir augmentar la plantilla i nomenar una altra gerent amb una experiència de més de 30 anys a la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona.

A més, es va acordar crear una gerència adjunta, activar el comitè directiu, reduir la temporalitat dels treballadors i estudiar la possibilitat que hi hagi una intervenció prèvia interna. Per a Cervera, és important que els directius del consorci siguin alts funcionaris i no càrrecs polítics, com ha passat sovint. D’altra banda, la consellera ha volgut destacar fortaleses del consorci com l’experiència, actitud i motivació dels seus treballadors, la predisposició per assumir tasques i el fet d’apropar els serveis socials al territori.

L’oposició demana més explicacions

Els partits de l’oposició han demanat més explicacions, sobretot de l’exgerent Josep Pera, que segurament haurà de tornar a la comissió perquè en la seva compareixença va assegurar que no recordava gairebé res del seu període, quan s’haurien produït el major nombre d’irregularitats. També han sol·licitat a Cervera que la nova estructura i funcionament arreglin aquests problemes. La CUP, a més, ha demanat que no es privatitzi l’atenció als més vulnerables, i Vox ha dit que aquesta mala gestió és l’exemple d’altres males gestions i, fins i tot, corrupteles a la Generalitat.