El primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha tornat a reobrir el debat sobre la futura ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat. “No tiro la tovallola”, ha afirmat, després que el Govern espanyol decidís el setembre passat suspendre la inversió en aquest projecte. Collboni ha proposat al Cercle d’Economia la creació d’un “grup de debat” que “comenci a treballar ja en les bases per a la futura ampliació de l’aeroport”.

El president de l’entitat, Javier Faus, ha acceptat liderar aquest grup. El primer tinent d’alcalde aposta per una debat “tranquil, rigorós” i “fora de les idees preconcebudes” que permeti elaborar una proposta consensuada que inclogui “tots els punts d’interès i tots els punts de vista” amb l’horitzó al 2027.

“Més vols intercontinentals, no vol dir més milions de turistes”

Collboni creu que ni Barcelona, ni Catalunya poden deixar de banda l’ampliació. A més, ha assegurat que “més vols intercontinentals no vol dir més milions de turistes”, sinó “més empreses i més llocs de treball i d’oportunitats”. El posicionament del primer tinent d’alcalde contrasta amb la posició de l’alcaldessa, Ada Colau, contrària a l’ampliació d’aquesta infraestructura.

La potencial creació de 80.000 llocs de treball directes i de 200.000 d’indirectes, i la inversió de 1.600 milions d’euros ens interpel·la a tots a tornar-ho a intentar
Jaume Collboni, primer tinent d’alcalde
Jaume Collboni ha parlat de l’aeroport al Cercle d’Economia acompanyat del ministre d’Afers Exteriors, José Manuel Albares

Recuperar 13 destinacions mundials “prioritàries”

El primer tinent d’alcalde ha tornat a posar l’ampliació de l’aeroport sobre la taula durant la presentació de la nova estratègia de promoció internacional de la ciutat postpandèmica, al Cercle d’Economia, acompanyat del ministre d’Afers Exteriors, José Manuel Albares. En aquesta estratègia considera clau incorporar 13 destinacions aèries intercontinentals “prioritàries”, entre les quals hi ha: Miami, Nova York, Xangai, Hong Kong, Seül o Lima.

També recuperar-ne cinc més que s’han perdut (Mont-real, Boston, Washington i Santiago de Xile), i intentar aconseguir noves rutes també essencials com Tòquio, Delhi o Houston”. Collboni defensa que l’anunci d’empreses com PepsiCo o el Mobile World Congress d’instal·lar-se a Barcelona no s’haurien produït mai “sense el nivell de connectivitat com el que ha tingut l’aeroport del Prat”.

A banda de la connectivitat aèria, la nova estratègia municipal també passa per impulsar la reputació i el posicionament internacional de la ciutat i de la marca Barcelona. És a dir, captar activitat econòmica i inversions i, en aquest punt, el consistori es marca la Xina com a “principal mercat objectiu”.