Janet Sanz ha explicat que només la meitat de la població de Barcelona té cotxe i que en els últims 25 anys les places d’aparcament subterrani han passat de 340.000 a 640.000, mentre que el parc mòbil de vehicles s’ha reduït. Els plans del govern preveuen eliminar el pàrquing soterrat en els habitatges dotacionals i en establiments comercials inferiors a 1.300 m2. Per als comerços fins a 2.500 m2 es preveu una plaça per cada 65 m2 de venda, i als de més de 2.500 m2, dues places per cada 100 metres construïts.
En el cas dels habitatges privats, oficines i hotels, es mantenen les quotes mínimes ja previstes a la normativa, que passen a quedar fixades com a màximes. “No diem que no hi haurà més places, però sí que cal acabar amb l’excés”, ha dit Janet Sanz, que ha afegit que la mesura vol incentivar altres models de mobilitat més sostenible.
El regidor Demòcrata Jordi Martí ha dit que els plans responen a un “plantejament ideològic” i que si es vol treure cotxes de la superfície a algun lloc se’ls haurà de posar. Koldo Blanco (Cs) ha dit que no creu que la reducció d’aparcaments desincentivi l’ús del cotxe privat. Des del PP, Xavier Mulleras ha acusat el govern de tenir “cotxefòbia” i ha ironitzat si ara els veïns de pisos públics s’hauran de sortejar qui pot aparcar.
El portaveu d’ERC, Jordi Coronas, ha dit que veu bé algunes mesures però ha reclamat solucions al govern si vol reduir el vehicle privat perquè “els cotxes no desapareixeran d’un dia per l’altre”. Des de la CUP, María José Lecha ha aplaudit les intencions del govern i ha dit que “per aconseguir un aire respirable, el vehicle privat s’ha de reduir d’alguna manera”.