Nausicaa Bonnín, actriu de teatre, cinema i televisió, representa al Teatre Lliure de Gràcia l’obra ‘Hedda Gabler’, una adaptació lliure dirigida per Àlex Rigola que porta a l’actualitat les contradiccions que representa el personatge creat pel dramaturg Henrik Ibsen l’any 1890. Segons ha detallat Bonnín al ‘Plaça Tísner’, “interpreto una dona conscient que es troba en una relació tòxica i no fa el pas de trencar-la”.

Aquest personatge femení és considerat un dels més complexos i atractius de la dramatúrgia moderna. L’actriu, però, remarca que l’objectiu “no és acostar-se o imitar Gabler, sinó veure què comparteixo amb ella el 2023“. La resta d’intèrprets fan la mateixa recerca i tots ells, de fet, mantenen el seu nom real en el muntatge.

“Interpretar sense quarta paret”

La posada en escena és en una gran caixa de fusta amb el públic a dins, fet que reforça la proximitat amb els intèrprets. Per Nausicaa Bonnín, el fet de posar 80 persones en un espai tancat “els ajuda a sentir que formen part de la història”. Reconeix que és una obra exigent per als espectadors, perquè el contacte visual amb els actors és constant. “Interpel·lem el públic i els compartim els nostres debats, que se centren en la felicitat, el desig i la diversió”.

Gairebé tres dècades actuant

Bonnín, de 37 anys, va debutar en el teatre quan tenia nou anys en un muntatge anomenat ‘Cartes a nines’. Des d’aleshores no ha parat d’actuar damunt dels escenaris o davant d’una càmera. En cinema ha participat en diversos films com ‘Segrest’ (2016), ‘Els ximples i els estúpids’ (2014), ‘El cos’ (2012) i ‘Tres dies amb la família’ (2009), amb què va guanyar el Premi Gaudí a la millor protagonista femenina i també va estar nominada als Premis Goya. I en televisió destaca per la seva participació en ‘El cor de la ciutat’ i ‘Cites’.

L’entrevista sencera al ‘Plaça Tísner’