El director Àlex Rigola trasllada la modernitat de Henrik Ibsen al present en una versió molt íntima d”Hebba Gabler’. Teatre i escenari es tanquen dins una gran caixa de fusta on espectadors i intèrprets conviuen durant poc més d’una hora. És una posada en escena totalment despullada i sense artificis que deixa tot el pes de la funció en els actors i en la confidencialitat que s’aconsegueix per la proximitat amb el públic.

Tensions, sinceritat i contradiccions dins una caixa

L’obra està protagonitzada per Nausicaa Bonnín, acompanyada de Miranda Gas, Pol López, Marc Rodríguez i Joan Solé. Tots cinc esperen l’entrada dels espectadors dins una caixa de fusta al Teatre Lliure de Gràcia, un espai no apte per a persones amb claustrofòbia, però que d’altra banda trenca la quarta paret. “Donem la possibilitat d’entrar gairebé en un assaig i veure el treball tan fi que fan els intèrprets”, comenta Rigola.

Els actors fan de conductors mentre expliquen les històries, relacions i tensions que no controlen. “L’objectiu no és transmetre el que sents, sinó fer sentir el públic”, explica Nausicaa Bonnín. “La idea del director era que el personatge de l’Hedda, que té a l’escena el meu propi nom, no sàpiga per on va però que tothom pugui entendre el seu buit vital“, afegeix l’actriu.

La toxicitat com una sortida

Els personatges, totalment desubicats, despullen l’ànima en un espai on els silencis tenen tant de poder com les paraules. Cadascun d’ells busca com sortir-se’n. “Una de les sortides és la toxicitat, cada cop més present en la societat, i no només la trobem en els altres, també en tenim nosaltres mateixos i ens enverina”, explica el director.

Totes les entrades, exhaurides abans de l’estrena

L’obra ens parla de l’ésser humà en els moments tensos. El públic fins i tot fa com de terapeuta quan veu que els actors es dirigeixen a ells. “És com una teràpia amb un interlocutor, quan es parla amb un tercer un s’analitza d’una manera diferent”. 

Els espectadors podran entrar dins aquesta caixa plena de sinceritats i contradiccions fins al 29 de gener al Teatre Lliure de Gràcia. L’espai reduït que comparteixen actors i públic ha fet esgotar les entrades abans de l’estrena.