El 93 % de les estacions de la xarxa de metro ja són accessibles amb ascensor des del carrer fins a les andanes. Tot i això, l’objectiu és que ho siguin totes i estan en marxa la licitació de diverses obres de millora per fer-ho possible. De les 163 parades que formen la xarxa, encara en queden 11 per reformar i fer-les accessibles, tenint en compte que els intercanviadors sumen les estacions per separat.
L’intercanviador de Verdaguer serà un dels últims a adaptar-se, juntament amb el de Plaça de Sants i el d’Urquinaona. L’Associació de Veïns i Amics del Passeig de Sant Joan proposa que a la parada de Verdaguer s’hi habiliti una quarta sortida i que es desplaci l’entrada de l’L4. Actualment es troba enmig del passeig, a l’altura del carrer de Provença, i proposen que passi a estar al xamfrà del carrer del Rosselló.
El Departament de Territori ha explicat que les obres s’han dividit en dues fases per escurçar-ne els terminis. Actualment s’està redactant l’adaptació de l’L4, mentre que el projecte per fer accessible l’L5 encara està pendent de licitació.
Les obres s’allargaran més enllà del 2025
L’estiu del 2022 la Generalitat de Catalunya preveia que les set estacions i els transbordaments que encara no eren accessibles en cadira de rodes ho fossin abans del 2025. No obstant això, amb totes les actuacions que queden pendents, és complicat que el departament pugui assolir l’objectiu de tenir el 100 % de les parades accessibles. Actualment estan en obres les parades d’Espanya i Maragall, mentre que a Ciutadella – Vila Olímpica començaran aquest 2024.