El Departament de Territori treballa perquè tota la xarxa de metro sigui accessible. De moment, ho són el 93 % de les estacions i les següents a adaptar-se seran l’estació de l’L1 del Clot, a finals d’any, i la de Ciutadella – Vila Olímpica, a principis del 2024. En aquest punt s’instal·laran tres ascensors que connectaran les andanes amb el vestíbul i el carrer.

Les obres tenen un cost de 6,5 milions d’euros i s’allargaran durant 19 mesos. És una bona notícia per als veïns, que feia anys que feien palès la necessitat de adaptar l’estació, que dona servei als veïns però també als usuaris de les platges, la Universitat Pompeu Fabra i l’Hospital del Mar.

La segona sortida, pendent

El projecte, que està a punt de licitar-se, és més reduït que el primer planejament de Territori, que preveia construir un edicle sobre l’estació. Segons ha confirmat el gerent del districte de Sant Martí als veïns al consell de barri, finalment aquesta idea s’ha desestimat i modificat per poder accelerar el projecte.

A més, des de l’AV Vila Olímpica reclamaven també una sortida més propera al carrer de Salvador Espriu per poder facilitar la mobilitat dels veïns i també de les persones que van a la platja. Una possibilitat que tampoc no s’ha inclòs en el projecte.

Verdaguer, Urquinaona i Plaça de Sants, les últimes

L’intercanviador de Verdaguer serà un dels últims a adaptar-se, juntament amb el de Plaça de Sants i el d’Urquinaona. Aquí, segons Territori, les obres s’han dividit en dues fases per anar més ràpid. Ara mateix s’està redactant l’adaptació de l’L4 mentre que l’elaboració del projecte per fer accessible l’L5 encara s’ha de licitar.

L’AV i Amics del Passeig de Sant Joan proposa que les obres prevegin també una altra sortida i desplaçar l’entrada de l’L4, que ara es troba al passeig, al xamfrà del Rosselló.

L’objectiu del 2025, inviable

Territori confirma que actualment queden 11 parades d’un total de 163 per adaptar, tenint en compte que els intercanviadors sumen les estacions per separat. Espanya i Maragall estan ara mateix en obres, a les quals se sumaran les de Ciutadella – Vila Olímpica aquest 2024.

Verdaguer, Urquinaona i Plaça de Sants estan en fase de projecte. Amb aquest calendari és complicat que el departament pugui assolir l’objectiu de tenir el 100 % de les estacions adaptades el 2025.