El petit barri de Vallbona tindrà des del 20 de març una línia de bus a demanda pròpia, en una prova pilot per millorar la mobilitat a la Zona Nord de Nou Barris i reduir les esperes dels usuaris. Amb aquest pas, TMB divideix en dos la línia de bus a demanda Torre Baró Sud – Vallbona sis mesos després d’estrenar-se.

Aquesta línia no ha acabat de convèncer ni el veïnat de Torre Baró Sud ni el de Vallbona, sobretot pel que fa a la puntualitat o el temps d’espera. Per això, després de molts debats entre districte de Nou Barris, TMB i el veïnat, s’ha decidit incorporar un nou vehicle a demanda tan sols per a Vallbona, que ajudarà també a connectar la part baixa i alta del barri. “Tot fa pensar que aquesta és la solució més adequada i més sostenible en un barri tan petit”, afirma el regidor de Nou Barris, Xavier Marcé. Es pretén que l’espera sigui inferior als 20 minuts, tot i que es tracta d’una dada variable, en funció de les sol·licituds.

Avaluació dues setmanes després

Al mateix temps, també es preveu millorar el servei a Torre Baró Sud, ja que reduirà l’àrea d’influència i necessitarà, per tant, menys temps. Les dues línies a demanda continuaran, un cop dividides, connectant amb Ciutat Meridiana —on hi ha bona part dels serveis— i amb la Trinitat Nova.

En tot cas, la previsió és avaluar la mesura un parell de setmanes després, per comprovar si s’aconsegueixen els objectius o si cal introduir algun altre ajust en la mobilitat de la zona. De fet, el bus a demanda que ara es divideix ja havia pres el relleu al Bus del Barri 180 arran les queixes dels usuaris.