Les andanes plenes a vessar ha estat una de les imatges de la segona jornada de vaga dels maquinistes de Renfe. Malgrat que els caps de setmana hi ha un 40 % menys d'usuaris que utilitzen el tren per desplaçar-se, sobretot a mig matí s'han produït força aglomeracions als trens de les línies de la costa en què la freqüència de pas ha estat de més d'una hora. "La veritat és que hem fet plans per anar a la platja i no hem mirat horaris ni res. Simplement hem vingut confiant en què com sempre surten cada 20 minuts i la veritat és que portem més de mitja hora esperant." "Anàvem a anar a la platja a Gavà i portem aquí la tira. Estarem més al tren que no a la platja." Durant la jornada d'aturades han circulat 1 de cada 3 tres Regionals i de Rodalies. S'han complert tots els serveis mínims excepte un tren de l'R3, que va a Puigcerdà, que no ha sortit. Aquí els passatgers han hagut d'esperar més de dues hores entre tren i tren. La vaga ha agafat per sorpresa més d'un usuari, mentre que d'altres ho han viscut amb resignació. "No sabíem que trigaria més a arribar el tren." "No estabámos informados. Solamente de una bicicletada que por eso iban a desviar los autobuses en la carretera de Sants." "Supongo que está bien para los trabajadores si quieren conseguir lo que quieren pero obviamente afectan a las personas de a pie." Aquesta setmana encara hi haurà una tercera i una quarta jornada de vaga dels treballadors de Renfe. Serà dimarts i dijous durant tot el dia. Us ho ha explicat des de l'Estació de Sants, Eduard Colldecarrera.

Les principals conseqüències de la vaga de Renfe durant aquest diumenge han estat les aglomeracions en els trens que es dirigien als municipis de la costa, anant cap al Maresme i La Selva. A Sants Estació les andanes s’han mantingut plenes durant bona part del matí.

Durant la tarda, a part de l’anul·lació d’un tren a la línia R3 que havia de circular d’Hospitalet a Puigcerdà, també han estat afectats els passatgers que viatjaven en Llarga Distància de Barcelona a Múrcia i a Gijón. El primer ha substituït el servei per carretera i el segon ha patit una demora a causa de l’espera del maquinista.

Aquest diumenge han circulat un de cada tres trens a les línies de Rodalies i Regionals, mentre que a Llarga Distància i a l’AVE, es mantenia el 72 % del servei i als trens d’Avant un 63 %. Això ha comportat, per exemple, que el temps d’espera a l’R3 superés les dues hores. El sindicat SEMAF va convocar quatre jornades d’aturades parcials de 0 a 24 hores per als dies 10, 12, 14 i 16 de juny. La primera jornada de vaga, divendres, va comportar aglomeracions i retards durant tot el dia.

Aquest diumenge ha estat l’únic dia festiu en què els maquinistes de tren han fet vaga. Durant un diumenge habitual utilitzen el servei de Rodalies el 40 % dels usuaris que ho fan entre setmana. Les mobilitzacions s’han convocat a partir de l’incompliment de diversos acords entre els treballadors i Renfe, segons explica el sindicat de maquinistes. A més, cal sumar a aquestes afectacions l’avaria produïda a l’estació de Mont-roig del Camp, que encara no s’ha reparat completament.

Mentre que a Catalunya s’ha aconseguit complir gairebé amb la totalitat dels serveis mínims decretats, excepte algun tren anul·lat, en el conjunt d’Espanya, la xifra se situa en un 96 %.